29 Ogos 2015

ENTRI 11: KLINIK YANG MURAH DAN OKAY DI SERDANG

TEKS: ATIQAH HANUM BINTI HARUN


Assalamualaikum w.b.t,

Sewaktu mula pindah di Serdang, saya sering tercari-cari klinik yang murah bayarannya tetapi servis baik serta doktor yang prihatin terhadap pesakitnya. Ada beberapa klinik yang pernah saya dan suami singgah apabila anak sakit tetapi yang geramnya kebanyakan doktor cuma tengok dari jauh je, tiada pemeriksaan fizikal. Pula tu bayaran mahal tetapi ubatnya tidak seberapa. Memang kecewa sangat setiap kali dapat layanan macam tu.

'Kak, klinik mana yang okay dekat sini ya? Mahal lah klinik yang kota pergi dekat Serdang ni', akhirnya terluah juga apa yang saya pendam selama ini pada Kak ita, rakan sekerja saya. Itulah, malu bertanya bukan sesat jalan tapi berseret poket. Huhu

Jawapannya adalah klinik Public di Sri Serdang berdepan dengan Hero Mart. Cikgu-cikgu di taska Bukhari pun memang mencadangkan klinik ini. Doktor Yap Sau Chun satu-satunya doktor di klinik ini. Agaknyalah sebab setiap kali kami datang memang dia saja doktor yang akan melayan kami. Doktor Yap ini memang seorang yang 'best' sebab dia akan cek kita beria dan akan menerangkan dengan panjang lebar dengan nada yang lembut. Yang lebih seronok tu ubat yang diberi memang berkesan dan serasi dengan kami satu keluarga. Harga? Ini yang paling menarik sebab sehingga hari ini bayaran untuk setiap perkhidmatan tidak pernah melebihi RM20. Ubat dan mc dua orang, kami pernah dicas RM50++ sahaja.

Patutlah ramai pesakit di klinik ini kerana servis yang tip top, doktor yang peramah, ubat berkesan dan harga murah. Jadi, sekiranya ada yang sedang mencari klinik di Serdang boleh lah ke klinik ini. Serius akan puas hati.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan