5 Februari 2018

REVIEW SHOPPING DENGAN SHOPEE.MY

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t,

Entri ni khas untuk yang tertanya2 okay ke shopping dengan shopee ni? Pada CA,okay sangat-sangat sebab dekat produk yang kita nak beli tu boleh tengok banyak feedback yg jujur dan telus dari pembeli sendiri. Hanya yang beli dari seller sahaja boleh comment taw,yang tak beli tak boleh nak comment.  Jadi xde isu fake buyers buat comment tipu utk up kan seller.

CA lagi suka beli dengan shopee dari Lazada,11street dll shop web. Sebabnya? Shopee beli barang RM30 keatas free pos taw..ada beberapa barang yg kena tambah postage tapi tak banyak pun..cuma tambah postage RM3-6 je. Cuma kalau order from china postage ada yang free ada yang kena tambah dalam RM10. Tapi still berbaloi dan murah dibandingkan beli tempat lain.

CA memang dah banyak sangat beli kat shopee ni dan so far semua barang sampai dengan jayanya dan Alhamdulillah okay semua. Tiada yang rosak..pendek kata puashati..sampai husband CA pun terjebak beli dengan shopee taw. Hehe..

Disebabkan CA sedang menunggu hari untuk bersalin jadinya banyak barang yang CA beli barang utk persediaan berpantang dan barang baby. So kat bawah ni CA up gambar sebahagian barang yang dibeli melalui shopee




Bengkung untuk berpantang..harga dia RM21 campur shipping..jadi lah RM24..okay lah kan..daripada poslaju 8 hengget..

Baby cradle..yang jenis boleh berayun punya dan ada kelambu. Yg ni harga dia RM 169.90..postage of course la free sebab lebih RM30 kan..


Rak ni CA letak kat dapur sebelah peti sejuk. Senang letak oven,blender,periuk bagai. Harga RM69. Tengok kat giant haritu sebiji macam ni harga dah seratus u ols..

 Haa..baju ni husband yang beli..dari china u ols..kalau kat sini seller ju beratus..yang ni berapa puluh jer..dua baju ni x RM80 lebih je termasuk pos ye sebab jauh dari china

Ini pad bersalin..murah lah dari kat kedai ibu dan anak..satu pek RM7 je..

Jadi pada yang ragu2 nak shopping dekat shopee tu boleh dah start order yang berkenan di hati. Cumanya kalau nak pilih seller kat shopee tu pilih yang banyak komen positif dan preffered by shopee sendiri. Kalau seller tu dah lama x online baik jangan pilih ye,kang dah bayar tunggu-tunggu tak sampai barangnya 😁

Kalau jenguk2 shopee tu meh la jenguk online shop CA sekali ye kat sini KEDAI CA



Tiada ulasan:

Catat Ulasan